joi, 10 ianuarie 2013

O societate de dezertori

Discutam aseara cu un amic, si imi spunea ca el nu se mai agita pentru femei, pentru ca nu a iesit nimic cu cele pentru care si-a dat interesul. Am observat ca multi barbati privesc femeile ca pe o investitie: am investit in ea efort, sentimente, bani - ca doar am scos-o o data la film si de 2 ori la masa! - si ROI-ul meu a fost 0, deci m-am invatat minte - data viitoare si investitia va fi 0, sau in cel mai fericit caz - mult mai mica.
Problematic este ca vad destul de des atitudinea asta in jurul meu, si am trait-o si pe propria piele in multe din fostele relatii. Barbati care renunta pur si simplu, fara nici un efort, la o relatie pentru care, cu cateva zile inainte, si-ar fi dat viata sau si-ar fi vandut sufletul diavolului. Cum poti sa renunti la ceva ce se presupune ca e important in viata ta, fara nici o lupta?
O prietena buna si-a luat bagajul acum o saptamana si si-a parasit sotul, care devenise prea indiferent cu ea. A sunat-o dupa doua zile - nu ca sa ii spuna sa vina inapoi, nu ca sa discute despre relatia lor, nici macar ca sa o intrebe de sanatate, ci ca sa afle unde pusese ea nu stiu ce lucru prin casa. Lovely, nu?
Femeile spun de multe ori "nu", nu ca ei sa spuna "ok", ci ca sa vada o schimbare, un minim efort, sa vada daca ei mai simt ceva, daca traiesc. Sunt atatea cupluri in amorteala, atatea relatii care se tarasc, atata lipsa de traire adevarata, de emotie, de pasiune! 
Mi-as dori sa vad mai multi barbati care se intorc pe geam, cand usa le este inchisa in fata. Mai multi barbati care nu fug cand relatia trece de la nivelul lovey-dovey la nivelul responsabilitati, probleme, sau heaven forbid, boala. Mai multi barbati care, macar pentru o zi, uita de orgoliul propriu si fac un gest frumos pentru o femeie care ii iubeste. Mai multi barbati care sunt siguri pe ei si pe ceea ce simt si mai putini barbati confuzi. Mai multi barbati maturi, si mai putini barbati sufocati de responsabilitatea aparuta subit - un copil, o casa, o familie. Mai multi barbati care stiu sa se bucure de etapa in care sunt, si mai putini care regreta vremurile apuse. Mai putini barbati care beau pana cad sub mese, si mai multi care stiu sa savureze cu adevarat un singur pahar de vin bun. Mai multi barbati care stiu sa isi exprime dorintele si pasiunea in cuvinte soptite incet, la ureche, in momente-cheie, si mai putini care fac aluzii sexuale ieftine. Mai multi barbati care sa aiba rabdare sa cunoasca cu adevarat femeia de langa ei. Mai multi barbati care stiu sa se bucure sincer de micile detalii ale vietii, pe care majoritatea le ignora. Mai exista barbati d-astia, sau am vazut eu prea multe filme...?



Un comentariu: